Każdy pracodawca stara się skompletować swój zespół kadrowy najlepiej, jak się da. Niestety nie jest to łatwa sztuka. Znalezienie kogoś, kto ma odpowiednie predyspozycje pasujące do danego stanowiska to trudny orzech do zgryzienia. Jednak odpowiednio dobrana selekcja podczas rozmowy kwalifikacyjnej może pomóc wyplatać się z tej patowej sytuacji.

Jaki powinien być dobry pracownik?

No przede wszystkim kompetentny i terminowy. Powinien również umieć współpracować w zespole i znać przynajmniej jeden język obcy. Dobrze byłoby, aby odznaczał się kreatywnością i odpornością na sytuacje stresowe.

Jednak znalezienie takiego pracownika to efekt czasochłonnych poszukiwań. Tacy ludzie nie rodzą się przecież na kamieniu. A nawet jeśli uda nam się na nich trafić, to trzeba ich jeszcze do siebie jakoś przekonać. Najlepszym sposobem ku temu są atrakcyjne warunki płacowe i elastyczne godziny pracy.

Od czego zacząć poszukiwanie dobrego pracownika?

Najlepiej od przejrzenia internetu i zamieszczanych tam ogłoszeń. Konkurs na stanowisko i rozmowa kwalifikacyjna to również dobry pomysł. Pozwalają one na poznanie wszystkich aplikujących kandydatów i na ocenienie ich pracowniczego potencjału.

Nadesłane CV i odbyte rozmowy przynajmniej w jakiejś części odpowiedź kogo warto zatrudnić, a kogo odesłać z kwitkiem, jednak poszukiwanie idealnych pracowników będzie trwało nadal. Jest to proces stały, gdyż w każdej chwili w firmie może zrobić się wakat. I warto się na tę okoliczność przygotować. Jak widać, poszukiwanie dobrego pracownika przypomina czasem szukanie igły w stogu siana.