organizacja konkursów

Loterie to gry, w których uczestnicy nabywają losy, a o wygranej decyduje losowanie. Jest to podstawowa definicja loterii, która ukazuje nam dwa istotne określenia, o których warto pamiętać przy jej organizacji. Są to gra i losowanie. Loteria według prawa jest grą losową uregulowaną ustawą z dnia 19 listopada 2009 roku o grach hazardowych. Chcąc ją zorganizować musimy uzyskać stosowne zezwolenie. W niniejszym artykule, szerzej zostanie opisana dana kwestia, a także pozostałe związane z tematem.

Loterie są dość powszechną formą promocji produktów. Trafiają do szerokiej grupy odbiorców, skutecznie wspierają sprzedaż, a ich istota jest klarowna i jak najbardziej sprawiedliwa. Cieszą się dużą popularnością wśród konsumentów, gdyż o wygranej decyduje przypadek, który wywołuje dreszczyk emocji, bardzo często pożądany w strukturach społecznych. Dlatego wiele firm przeprowadzając działania marketingowe, stosuje właśnie loterie, które najlepiej trafiają do ich grupy docelowej. Sprawdźmy zatem, co powinniśmy o nich wiedzieć.

Organizacja loterii  – co powinniśmy wiedzieć na ten temat?

Organizacja loterii wymaga pewnej wiedzy, doświadczenia i odpowiedniego zaplecza prawnego. Musi odbywać się zgodnie z przepisami prawa, aby uniknąć odpowiedzialności karnej za jakieś nieścisłości. Gry losowe, do których zaliczamy loterie, charakteryzują się przypadkiem, czyli wynik końcowy tak naprawdę uzależniony jest od szczęścia zwycięzcy.

Uczestnik bierze udział w loterii, nabywając towar, usługę lub inny dowód udziału w akcji (los, zdrapka, paragon), a organizator zapewnia nagrody rzeczowe lub pieniężne.

Jak już wspomnieliśmy, organizacja loterii musi spełniać wymogi prawne, aby wszystko przebiegało jak należy. W tym celu powinniśmy:

  • Złożyć stosowny wniosek do Izby Celnej, w celu uzyskania pozwolenia na organizację loterii. Powinno to nastąpić na 2 miesiące przed planowanym terminem rozpoczęcia,
  • Opłacić pozwolenie, tj. 10% wartości puli nagród,
  • Stworzyć komisję, w składzie której powinna znajdować się osoba posiadająca aktualne świadectwo kwalifikacji Ministerstwa Finansów.

Organizacja loterii wcale nie musi być kłopotliwym przedsięwzięciem, jeżeli zostanie obsłużona przez doświadczony zespół specjalistów. Dlatego warto zlecić to firmie zewnętrznej, która zadba o wszelkie formalności z tym związane. Przyjrzyjmy się temu bliżej i poznajmy ekspertów w tej dziedzinie.

Obsługa loterii – Motivation Direct

Motivation Direct to lider na rynku polskim w obsłudze i organizacji loterii. Posiada bogate doświadczenie w tej dziedzinie, mając na swoim koncie popularne projekty jak chociażby Blikomania. Realizuje loterie z wykorzystaniem SMS-ów, stron WWW, czy tradycyjnych zdrapek.

Motivation Direct dba o wszelkie kwestie podatkowo-prawne. Tworzy przemyślaną strategię komunikacji z klientem, bogaty katalog nagród, zasady uczestnictwa opatrzone stosownym regulaminem, załatwia wszystkie niezbędne pozwolenia z Ministerstwa Finansów oraz czuwa nad właściwym przebiegiem loterii.

Obsługa loterii, jej organizacja i bogaty katalog nagród, oddane w dobre ręce będą z pewnością udaną akcją, która przyciągnie wielu zainteresowanych, wyróżni markę na tle innych, a także wzbudzi do niej zaufanie. Dlatego warto korzystać z usług takich firm jak Motivation Direct i czerpać radość z sukcesu.