Rynek ubezpieczeń w Polsce obecnie zmienia się dość szybko. Ubezpieczenie zdrowotne i ubezpieczenie na życie wykupuje coraz więcej osób i wiele wskazuje na to, że te tendencje będą rosły. Bardzo duży wpływ na to mają coraz lepiej dostosowane do naszych potrzeb oferty.
Ubezpieczenie zdrowotne – wzrosty liczby osób ubezpieczonych
Można się spodziewać, że popularność i i jednej i drugiej formy zabezpieczenia siebie i swoich najbliższych wśród Polaków będzie rosła. Na jakiej podstawie można wysnuć taki wniosek? Jeśli chodzi o ubezpieczenie zdrowotne, wzrost liczby osób ubezpieczonych już mogliśmy zaobserwować. Na taki stan rzeczy wpłynęła przede wszystkim pandemia – wraz z nią zwiększyła się potrzeba zadbania o własne zdrowie, a tym samym właściwego zabezpieczenia go. Takie dane przedstawiła Polska Izba Ubezpieczeń. Drugim czynnikiem jest potrzeba lepszego oraz szybszego dostępu do lekarzy specjalistów i konkretnych badań diagnostycznych, ponieważ publiczna służba zdrowia nie zawsze tę podstawową potrzebę zaspokaja.
Ubezpieczenie na życie i tendencje rynkowe
Natomiast jeśli chodzi o ubezpieczenie na życie, eksperci wskazują, że liczba osób posiadających takie zabezpieczenie również będzie rosła. Takich szacunków można dokonać na podstawie analizy innych rynków ubezpieczeń, które pokazują nam ewentualne tendencje rozwojowe. Są to szczególnie rynki dojrzałe finansowo, gdzie mamy do czynienia z dłużą niż w Polsce tradycją ubezpieczania się. Do takich rynków należą chociażby Stany Zjednoczone. Liczba osób ubezpieczonych w USA wzrastała wraz ze wzrostem świadomości konsumentów o zaletach ubezpieczeń i liczbą wypłacanych odszkodowań. Taką sytuację możemy obecnie obserwować w Polsce.
Oczekiwania klientów a dostępne oferty
Na wzrost liczby osób ubezpieczonych z pewnością duży wpływ będzie miał również rozwój samego rynku ubezpieczeń. Kolejni ubezpieczyciele wprowadzają wiele innowacji do ofert ubezpieczenia zdrowotnego i ubezpieczenia na życie. Konsumenci w dużym stopniu mogą sami decydować o zakresie ubezpieczenia. Największe firmy stawiają na elastyczność ofert, które jak najlepiej odpowiadają rzeczywistym potrzebom różnych klientów – rodzin, par, singli, seniorów. Dzięki takiemu podejściu, potencjalni klienci znacznie chętniej decydują się na określony produkt ubezpieczeniowy – spełnia on w bardzo dużym stopniu ich oczekiwania.