Istnieją czynności, które wykonywane przed snem sprawiają, że nadchodzi on wolniej, albo i wcale. Nie każdy jednak zdaje sobie z tego sprawę, a tak naprawdę wystarczyłoby wykluczyć kilka czynności ze swojego codziennego wieczornego rytuału, aby raz na zawsze pożegnać się z problemami z zasypianiem. To dlatego warto mieć świadomość, o jakich czynnościach mowa.

Z czego zrezygnować, aby mieć długi i głęboki sen?

Wrogiem zasypiania, z całą pewnością są świecące ekrany. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, iż ekrany telefonów komórkowych lub laptopów sprawiają, że po prostu odechciewa nam się spać. Wszystko to spowodowane jest ich jasnością. Naświetlając w ten sposób oczy, sami oszukujemy nasz mózg i dajemy mu komunikat, który jasno mówi “Musisz pozostać obudzony”. Nic więc dziwnego, że potem nie można zasnąć i wymarzony wypoczynek jest jedynie pragnieniem. Warto też nie najadać się zbytnio przed snem, ponieważ zasypianie z przepełnionym żołądkiem także może okazać się utrudnione.

Jak zadbać o zdrowy wypoczynek?

Aby mieć pewność, że sen będzie głęboki i trwać będzie tyle, ile powinien, z całą pewnością warto zapewnić sobie dobre powietrze. To dlatego przed pójściem do łóżka zawsze warto wywietrzyć cały pokój. Świeże powietrze ułatwia zasypianie, a także działa odprężająco na nasz mózg. Warto też zgasić wszelkie światła. W razie potrzeby zasłonić też okno i zrezygnować z zapalania telewizji oraz używania telefonów komórkowych. Dzięki temu na pewno sen przyjdzie szybciej i będzie głębszy.