Każdy chciałby osiągać więcej pracując dwa razy mniej. Przeglądanie kilka godzin dziennie stron internetowych ze śmiesznymi zdjęciami na pewno nie przybliży nas do zrealizowania tego celu. Dobry plan i systematyczność to klucz nie tylko do sukcesu, ale również satysfakcji.
Marnowanie czasu i nieefektywność – wrogowie sukcesu
Złe zarządzanie czasem i brak ustalonych celów to idealny przepis na stanie w miejscu ze swoim życiem, nie tylko tym zawodowym. Marnowanie czasu na toksyczne, unieszczęśliwiające związki, studiowanie kierunków, które satysfakcjonują naszych rodziców, a nie nas, pracowanie dużo i ciężko, zamiast mądrze – wszystkie te działania to nieefektywność w czystej postaci. Bez długofalowego planu i ustalenia samemu ze sobą co tak naprawdę jej dla nas w życiu ważne i co chcemy osiągnąć nie mamy szans na satysfakcję i spełnienie w życiu.
Jak nie marnować czasu?
Po pierwsze wstawaj wcześnie rano – badania pokazują, że nasz mózg jest najbardziej produktywny pomiędzy 7 a 10 rano – warto to wykorzystać na doskonalenie umiejętności, czy ustalenie planu działania na cały dzień. Spanie więcej niż 8 godzin to marnowanie czasu. Po drugie zapisuj wszystko co masz do zrobienia danego dnia – jeśli chcesz wyeliminować nieefektywność umów się sam ze sobą, że dopóki na liście 'to do’ są jakieś rzeczy do wykonania jesteś maksymalnie skupiony i nie rozpraszasz się. W tej dziedzinie trening czyni mistrza. Jeśli lista jest bardzo długa – ustal priorytety – doba ma 24 godziny, wykonanie zadań zajmuje czas, z tym nic nie można zrobić. Prasowanie odłożone na drugi dzień raczej nie przysporzy Ci problemów, jednak niepodpisanie umowy z kluczowym klientem mogłoby się już źle skończyć.