Trendy w marketingu zmieniają się bardzo szybko. Specjaliści nieustannie wymyślają nowe narzędzia czy rozwiązania, które mają zapewniać firmom konkurencyjność rynkową. Długopisy reklamowe oraz inne gadżety promocyjne są ponadczasowe i z biegiem lat nie tracą na przydatności. Ich użyteczność potwierdzają liczne badania. Jakie korzyści gwarantują przedsiębiorstwom tego rodzaju upominki?
Przydatny upominek budzi pozytywne emocje
Według badań przeprowadzonych przez IPSOS na zlecenie Polskiej Izby Akcesoriów Promocyjnych klienci najbardziej doceniają upominki o praktycznym charakterze. Te, które są na pierwszy rzut oka atrakcyjne, ale ciężko znaleźć dla nich zastosowanie, najczęściej są wyrzucane lub przekazywane innym. Długopisy reklamowe stanowią gadżet niezwykle przydatny. Każdy z nich korzysta, co pozwala poczuć się docenionym przez obdarowanego. Wówczas świadomość o danej marce zapada mu na dłużej w pamięci, a wspomnienie o spotkaniu wzbogaconym o drobny prezent wzbudza pozytywne emocje.
Wysokiej jakości upominek potwierdza profesjonalizm firmy
Wręczając gadżet reklamowy o nienagannej jakości, wysyłamy w świat komunikat o naszym profesjonalizmie. Skoro niewielki podarunek z logo firmy został wykonany starannie i prezentuje się atrakcyjnie, równie interesująca musi być oferta przedsiębiorstwa. Wówczas w oczach klientów uchodzi się za kontrahenta godnego zaufania. Dodatkowo, to właśnie z takim partnerem najchętniej ubija się interesy, kupuje od niego produkty bądź korzysta z jego usług, co w długofalowej perspektywie przekłada się na wzrost dochodów.
Upominek promocyjny – darmowy nośnik reklamy
Przydatność gadżetów promocyjnych nie tylko zaspokaja potrzeby ludzi, ale także oferuje korzyści firmie. Upominek, który jest użytkowany podczas codziennych czynności, stanowi niemal darmowy nośnik reklamowy. Ekspozycja logo lub nazwy przedsiębiorstwa w telewizji, radiu, internecie bądź na billboardzie wymaga zdecydowanie większych nakładów finansowych, aniżeli produkcja długopisu reklamowego. Obdarowany posługujący się nim w szkole, na uczelni czy w pracy w naturalny sposób pozwala zaistnieć firmie w świadomości otaczających go ludzi. Właśnie dlatego warto decydować się na akcesoria określane mianem funkcjonalnych. Należą do nich wspomniane długopisy, drewniane ołówki, parasole, powerbanki, lunch boxy lub inne artykuły biurowe.
Produkcja gadżetów promocyjnych najczęściej nie jest przytłaczającym wydatkiem dla firm. Potwierdza to fakt, że korzystają z nich nie tylko duże koncerny, ale także przedsiębiorstwa małe i średnie. Choć ich budżet marketingowy zwykle jest ograniczony, dostrzegają potencjał reklamowy w upominkach. Właśnie dlatego chętnie rozdają je podczas eventów, konferencji lub targów.