Marketing. Wydaje nam się, że doskonale znamy jego tajemnice. Książki o marketingu biją rekordy popularności. Czy jednak faktycznie wiemy o nim wszystko? Okazuje się, że jedni wiedzą o nim więcej niż inni. Bo są na bieżąco i śledzą zmiany, a nawet są w stanie je przewidzieć, jeszcze zanim nadejdą.
Niestety, tak jak i świat, marketing też się zmienia. Zmianie ulegają również jego funkcje. Żeby jednak poznać mechanizmy tej transformacji, potrzeba czegoś więcej niż teorii. Potrzeba wiedzy podpartej praktycznym doświadczeniem. Centrum szkoleniowe CIM questus, które organizuje szkolenia w Warszawie, stawia na takie właśnie rozwiązania.
Jakie funkcje marketingu liczą się teraz najbardziej?
Żyjemy w czasach, w których dużą część zasad sukcesu w biznesie dyktuje marketing. Oczywiście, jakość produktu czy usługi wciąż ma duże znaczenie. Jednak bez dobrego marketingu, nie sprzedamy nic. Funkcje ekonomiczne przedsiębiorstwa są od niego całkowicie zależne. Konkurencja jest olbrzymia. Nasycenie rynku jeszcze większe. Dlatego marketing ewoluował w całkowicie zaskakujący sposób, subtelnie zmieniając znane nam z poprzednich dziesięcioleci funkcje marketingowe.
Dzisiaj najważniejsze funkcje marketingu opierają się nie tylko na organizowaniu sprzedaży jako takiej, ale przede wszystkim na sprawnej i wielowymiarowej komunikacji z klientem oraz na budowaniu zaufania do marki. To również wspólne poszukiwanie rozwiązań, które będą satysfakcjonujące i przyniosą zyski obu stronom transakcji. Aktualne funkcje marketingowe, obok tradycyjnego analizowania potrzeb klientów oraz tworzenia produktów zaspokajających ich oczekiwania, polegają również na głębokim dialogu i budowaniu długofalowych więzi społeczno-biznesowych.
Marketingowe panta rhei
Philip Kotler, jeden z twórców współczesnego marketingu mówił, że jego zasadniczym celem jest sprzedawać określonym grupom docelowym, a nie wszystkim klientom. Dzisiaj wiemy, że cel ten jest o wiele szerszy. Współczesny marketing się zmienia i nigdy już nie będzie taki jak kiedyś, bo zmienia się otaczająca nas rzeczywistość, a razem z nią potrzeby i oczekiwania klientów.
Jak sprzedać coś w świecie przesyconym wszystkim dla wszystkich? Odpowiedzią na to pytanie, jest nowoczesny marketing strategiczny, który łączy w sobie sprawną organizację marketingu w przedsiębiorstwie z nowoczesnymi narzędziami marketingowymi, pozwalającymi tworzyć analizy, strategie i w końcu kampanie reklamowe prowadzące do pełnego sukcesu.
Dla nikogo nie jest tajemnicą, że kluczem do realizacji celów marketingowych, jest umiejętne posługiwanie się wszystkimi możliwościami, jakie daje Internet. Dlatego też podstawą w sprawnym operowaniu najnowszymi narzędziami marketingowymi są szkolenia z marketingu internetowego. Bez znajomości digital marketingu nie mamy szans w starciu z olbrzymią konkurencją na rynku, której przeważająca część już dociera do swoich klientów za pośrednictwem mediów cyfrowych. Warto znaleźć się wśród nich i realizować swoje strategie w pełni skutecznie. Niezbędną do tego wiedzę zdobędziemy na szkoleniach questus.